wtorek, 20 marca 2018

"Krzyk morskich ptaków" Adam Nicolson

Książka całkowicie inna od tych, które czytam na co dzień. Sięgnęłam po pozycję popularnonaukową o ptakach morskich i odleciałam 😁







Tytuł: Krzyk morskich ptaków
Autor: Adam Nicolson
Data wydania: 4 grudnia 2017
Stron: 448
Wydawnictwo Znak 










Moja recenzja:

Jest to lektura nietuzinkowa, która pozwoli nam choć nieco zrozumieć świat ptaków morskich. Tu poczujemy ich wolność, pokonamy z nimi przestworza oceanów, polecimy za horyzont. Pojawia się w niej wiele gatunków ptaków (m.in.: fulmar, maskonur, mewa, kormoran, nurzyk, głuptak) i każdy z nich prowadzący całkiem inny żywot. Mnóstwo ciekawostek o ich życiu wzbudziło we mnie zaciekawienie i podziw nad ich naturą.

Książka uzupełniona jest zdjęciami ptaków. Szkoda trochę, że są to fotografie czarno-białe, bo w kolorze naprawdę te ptaki prezentują się jeszcze piękniej. Ostatnio przeglądałam jedną z książek mojej córki o zwierzętach i tam były kolorowe maskonury, normalnie cudo. Na szczęście same opisy wyglądu i zachowania zwierząt są równie interesujące. 

Nie jest to powieść, ale czytamy ją płynnie i z przyjemnością. Można powiedzieć, że autor nieco zaraża nas swoją fascynacją i miłością do morskich ptaków. Taka lektura pozwala się nam uwrażliwić na piękno przyrody, ale także zatrzymać i zastanowić się, jaki mamy wpływ my jako ludzkość na ich żywot. Bądź na pTAK!

2 komentarze:

  1. No proszę, a ja w pierwszej chwili pomyślałam, że to bajka dla dzieci. Zaciekawiłaś mnie :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz. Komentarze reklamujące będą usuwane, jak i zawierające wulgaryzmy, czy obrażające.