poniedziałek, 21 sierpnia 2017

Zagadki dla dzieci - co polecam?

To książeczka, która była lubiana przez moją córkę. Pomogła nam się zmierzyć z rymowanymi zagadkami, które świetnie rozwijają percepcję słuchową.


 



Tytuł: Zagadki dla dzieci
Autor: Grzegorz Strzeboński
Rok wydania: 2017
Stron: 64

Wydawnictwo: Greg







Moja opinia:

Jest to kolorowa książeczka z 62 zagadkami. Wszystkie są podzielone według określonych tematów (pory roku, zwierzęta, zawody, warzywa i owoce, pojazdy, świat). 

Każda strona to dwie rymowane zagadki. Odpowiedź zawsze znajduje się obok na kolorowej ilustracji.




Najczęściej ja czytałam zagadkę, a córka zgadywała. Wtedy pokazywałam jej obrazek, aby sprawdziła, czy odpowiedź się zgadza. Żeby nie podejrzała reszty zagadek, zasłaniałam je białymi kartkami.

Często dodatkowo prosiłam córkę, aby wskazała mi wyrazy rymujące się w zgadywance. Bawiliśmy się również odwrotnie, to córka czytała zagadki dla mnie.

Dla nas tego typu zagadki to przede wszystkim świetne ćwiczenia pamięci słuchowej (krótkotrwałej), to także zadanie rozwijające koncentrację słuchową. Wskazywanie rymów wpływa natomiast na słuch fonemowy.

Jest to pozycja kosztująca parę złotych, więc na pewno warta uwagi.

Oprócz tych zagadek korzystaliśmy także z innych pozycji:
"Zagadki logopedyczne Szereg syczący i szumiący" Arkadiusz Maćkowiak - tu już mamy trudniejsze zgadywanki, których odpowiedzi ćwiczą dodatkowo wymowę głosek syczących i szumiących.

A kiedyś też próbowaliśmy się na grze Granna Zagadki Smoka Obiboka. Tu także mamy karty, gdzie z jednej strony mamy zagadkę, a z drugiej strony odpowiedź wraz z ilustracją.
 A Wasze dzieci lubią zagadki?

3 komentarze:

  1. fajne, te zagadki to fajny pomysł na prezent dla mojego chrześniaka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ma też kolorowe ilustracje, więc powinna się spodobać.

      Usuń
  2. jak to dobrze, że są i takie rozwijające dzieci książeczki, właśnie szukam czegoś takiego na prezent dla zaprzyjaźnionego malucha :) całuski :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz. Komentarze reklamujące będą usuwane, jak i zawierające wulgaryzmy, czy obrażające.